Naise raseduse kestus on 9 kuud ehk 40 nädalat. Raseduse alguseks arvestatakse viimase menstruatsiooni esimest päeva.

Raseduse esimesel kuul naine märkab, et keha on veidi teistsugune kuigi raseduse tunnused võivad olla ka üsna märkamatud. Sa võid tunda end väsinuna, mis on tingitud munasarjahormoonide muutusest. Esimeste sümptomitena kirjeldatakse tihti kergeid krampe alakõhus, mis meenutavad menstruatsioonivalu, väsimust ning rindade tundlikkus ja valulikkus muutumist.

rasedustest

Kui menstruatsioon pole alanud, võib 2 päeva peale eeldatava menstruatsiooni algust teha kodust rasedustesti, mida müüakse apteekides ja mis tehakse hommikusest uriinist. Kui testi tulemus on negatiivne, kuid arvad siiski et oled rase, korda testi nädala pärast uuesti.

Raseduse ajal vaadatakse tihti üle oma eluviis ja toitumine, soovitakse elada ja toituda tervislikumalt. Igapäevaselt peaks sööma mitmekülgselt ja vitamiinirohkeid toite. Tasakaalustatud toidulaual võiksid olla piimatooted, juurviljad, liha, kala ning teravili.

Beebi arenguks ja kasvamiseks on vajalik foolhappe toidulisandina võtmine, see aitab ära hoida väärarenguid ning toetab närvisüsteemi arengut. Kui rasedus on planeeritud, siis tasub seda arutada oma naistearstiga, et teha vajalik läbivaatus ja uuringud, ning sel juhul soovitatakse foolhappe võtmist alustada juba enne rasestumist. Samuti tasuks mõelda kaltsiumi, D-vitamiini, magneesiumi, oomega-3 rasvhapete, raua peale. Tee endale selgeks millistest toiduainetest saad neid vitamiine ning milliseid peaksid vitamiinidena lisaks võtma (näiteks on foolhapet spinatis ja lillkapsas, kaltsiumi piimas ja kalas, magneesiumi pähklites ja hernestes, rauda punases lihas ja rosinates).

raseduse 1 kuu

Rasedus nädalate kaupa – 1. kuu