Mis toimub sinuga raseduse kuuendal kuul? Tõenäoliselt märkad iga päevaga üha selgemini, et su organism on muutustelainel. Muutused mida võid märgata: laigud põskedel, tumenenud rinnanibud, laigud otsaesisel, akne, käelabade ja jalataldade punetus, kõik need on tingitud suurenenud hormoonide tasemest. Samuti võivad hambapesu ajal igemed veritseda, sest on muutunud õrnaks.
Raseduse ajal tuleb tähelepanu pöörata suuhügieenile ja hammaste tervisele, hambaaugud on hea koht bakterite eluks, tuleks külastada hambaarsti ja kontrollida võimalike põletike ja aukude olemasolu ning neid ravida.
Osal rasedatel esineb jalakrampe, nende vastu aitavad kõrge magneesiumi sisaldusega toidud ja rohke vedeliku tarbimine.

Emaka suurenemisega kasvab ka rõhumine rinnakorvile ning tõenäoliselt tunned kuidas kopsumaht on väiksem kui varem ning ka hingeldama hakkad kiiremini kui varem. See pole midagi ohtlikku, nii kõhubeebi kui sina saate piisavalt hapnikku ega pea muretsema. Ära unusta ka toitumist, jätka tervislikku ning mitmekülgset toitumist. Väikese vahepalana söö näiteks pähkleid.

Kui tunned alaseljavalusid, siis püüa end lõdvestada vannis, võimalusel käi rasedatele mõeldud joogas, mine ujuma ning jaluta värskes õhus. Lisaks on terve rivi nõuandeid mida teha alaseljavalu leevendamiseks ja ennetamiseks: istudes aseta padi toestamiseks selja taha, väldi raskuste tõstmist, kanna mugavaid jalatseid mille tallad on toestatud, seistes toetu mõlemale jalale võrdselt, pane magamise ajal padi jalgade vahele, istu selg sirgelt ning ära unusta, et raseduse ajal ei tohiks ravimeid kergekäeliselt võtta. Siinkohal võid kaaluda füsioterapeudi külastamist, võid saada abi valude ja pingete leevendamiseks, konsulteeri oma ämmaemandaga. Alaselja valusid põhjustavad suurenev emakas (mis surub alaseljale), lülisambale suurenev koormus, suurenenud kehakaal, hormoonid, halb kehahoiak.

Millele veel mõelda?
Mõtle reisimisele, teine trimester sobib selleks kõige paremini. Räägi oma partneriga, lapse saamine mõjutab teie omavahelist suhet, arutage kuidas uued rollid peres teie silmis võiksid välja näha. Kui käid tööl võiksid samuti hakata planeerima konkreetselt millal soovid sünnitus- ja raseduspuhkusele jääda.

Hakka vaikselt planeerima lapse tulekuga seotud suuremaid väljaminekuid ja ettevõtmisi – need on hea ära teha enne kui su kõhuke suuremaks kasvab. Puhka!

Kuues kuu on teise trimestri lõpp.

raseduse 6 kuu

Rasedus nädalate kaupa – 6. kuu